lördag 27 juni 2015

Juni FO

Yes! De blev klara. Jag har inte älskat att sticka de här vantarna, det är så pilligt att sticka fingrar. Och dessutom fick jag väldigt olika stickfasthet på flät-delen, den ena vanten stickade jag ju 2008 och med strumpstickor. Den andra, som jag stickat nu, gjorde jag med magic loop. Men när de väl är på tycker jag inte det syns så värst. Jag har redan glömt det, känner jag nu.
Knappar från underbara butiken Bolla som inte finns kvar men dyker upp ibland på Syfestivalen.
Dessutom har Magasin duett köpt in en hel del knappar från hennes lager när butiken lade ner.
Mönster: Cabled gloves från Vogue knitting fall 2007. Garn: Lei från Posh yarn. Silke, bambu och merino- ren lyx! Hoppas garnet funkar bra för vant-användning. Stickor 2,75.

4 kommentarer:

  1. Fina fingervantar! Fin färg på garnet.
    Håller med om att det är jobbigt att sticka fingervantar.
    Har bara stickat ett par.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) det är mitt andra par någonsin och kanske det sista. Någonstans inombords tänker jag dock att det hade varit en bedrift att sticka flerfärgs-fingervantar. Nån slags sadistiskt drag?

      Radera