lördag 27 juni 2015

Juli UFO

Jag drar ju lott bland mina UFO:n för att det ska bli lite spännande och för att alla ska få en rättvis chans att bli klara (visst är jag en god förälder till mina stickningar?). Och, tyvärr tyvärr, eller hurra eller vad jag nu ska säga, så blev det vantar än en gång. Den här gången är det ett relativt nytt projekt som lotten föll på. Det var en mysteriestickning som drog igång i september förra året, så det är ju inte ens ett år det legat i stickkorgen! Men nystanen ser trassliga och lite övergivna ut, så det blir bra att göra klart. Som tur är är det inga fingervantar igen iaf! Och tvåfärgsstickning gillar jag, och det är härligt lammullsgarn från Rauma, så det blir nog kul. Dessutom är mysteriet avslöjat; vantarna är jättefina och heter Soria Moria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar